Страхувальник, у разі припинення господарської діяльності, зобов’язаний подати до дати зняття з обліку звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску

Відповідно до ст. 59 Господарського кодексу України припинення господарської діяльності здійснюється відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755).

Пунктом 8 розд. ІV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 р. №1162 (далі – Порядок №1162), визначено, що для платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на яких поширюється дія Закону №755, після надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або повідомлення про закриття відокремленого підрозділу із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, якщо на дату отримання такого повідомлення відсутній борг та закриті інтегровані картки такого платника, контролюючий орган знімає платника єдиного внеску з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку. Дані про зняття з обліку платника єдиного внеску контролюючим органом передаються до державного реєстратора.

Після проведення остаточного розрахунку платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону №755, контролюючий орган знімає їх з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку (п. 5 розд. V Порядку №1162).

Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435 (далі – Порядок №435), у разі припинення без правонаступника або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальник зобов’язаний подати звіт за останній звітний період до дати державної реєстрації припинення та звіти за попередні звітні періоди, якщо вони не подавались.

Якщо при припиненні страхувальника є правонаступник, звіт до фіскального органу подається правонаступником, якщо правонаступництво підтверджено установчими документами із зазначенням правонаступника (п. 10 розд. ІІ Порядку № 435).

Джерело:  Відділ комунікацій Головного управління ДФС у Тернопільській області