Записник Бухгалтера Єдиний податок ФОП,РРО Порядок контроля за превышением объема выручки предпринимателей на едином налоге для целей РРО — интересная получается ситуация с санкциями

Порядок контроля за превышением объема выручки предпринимателей на едином налоге для целей РРО — интересная получается ситуация с санкциями

Начиная с июля 2016г. налоговики начали контролировать объём дохода у предпринимателей – плательщиков единого налога второй и третьей групп, достижение которого свыше 1 млн.грн. требует применения РРО в соответствии с прилагаемым Порядком.

Обращаем ваше внимание, что применение РРО необходимо только в случае наличных расчётов. Если предприниматели осуществляют расчёты в безналичном порядке, то применять РРО им в случае превышения оборота в 1 млн. грн., не нужно. Но при этом, если предприниматель захочет принять оплату за продажу товаров (услуг) наличными, то в этом случае обязательно потребуется проведение операции через РРО.

Если предприятие платит наличными (например, оплата работником в командировке за гостиницу) предпринимателю, но при этом предприниматель не выдает чек РРО, то каким документом должен подтвердить предприниматель, то что он не обязан применять РРО?

Данный Порядок ничего не говорит об этом. Не регулируют этот вопрос и другие нормативные документы. Поэтомуплательщик не обязан знать, должен ему выдать предприниматель чек РРО или другой расчетный документ. За не применение РРО несет ответственность непосредственно предприниматель.

Какие штрафные санкции ждут предпринимателей за неприменение РРО?

Теперь Закон об РРО содержит только два размера штрафа: 1 грн. за первое нарушение и 100% суммы выручки за все последующие.

Но, к сожалению, продолжают действовать нормы Указа Президента № 436/95 от 12.06.1995г. согласно которого штраф за неоприходование (неполное и/или несвоевременное) в кассах денежной наличности — в пятикратном размере. А как известно, налоговики не распечатку Z-отчета приравнивают к неоприходованию налички, следовательно продолжат штрафовать в пятикратном размере.

Кроме того, если к Вам применили штраф, даже 1 гривну, то может последовать снятие с плательщика единого налога, о чем указывает ГФС в письме 27.05.2016 №5585/С/99-99-22-07-03-14.

Аудитор Сергей Гонтаровский

Источник: Аудиторская Фирма Триада


 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 13 липня 2016 р. N 439

Київ

Про затвердження Порядку здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними
особами — підприємцями) обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України

Відповідно до пункту 3 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 1 липня 2015 р. N 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами — підприємцями) обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України, що додається.

 

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

Інд. 34

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 липня 2016 р. N 439

ПОРЯДОК
здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами — підприємцями) обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України

  1. Цей Порядок визначає механізм здійснення органами доходів і зборів (далі — контролюючі органи), зазначеними у статті 41 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), заходів податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами — підприємцями) (далі — платник єдиного податку) обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Кодексу (далі — граничний обсяг доходу).
  2. Для визначення граничного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.
  3. Для здійснення податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу використовується податкова інформація, зібрана та/або отримана контролюючими органами у порядку, передбаченому статтями 72 і 73 Кодексу, та яка зберігається з урахуванням результатів її опрацювання в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами таких органів.
  4. Для отримання податкової інформації контролюючі органи звертаються до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про подання податкової інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для здійснення податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу.
  5. Письмовий запит про подання податкової інформації з метою здійснення податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу надсилається платнику податків або іншому суб’єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з підстав, визначених у пункті 73.3 статті 73 Кодексу, з дотриманням вимог, установлених згаданим пунктом.
  6. Контролюючі органи мають право отримувати податкову інформацію шляхом проведення зустрічних звірок даних суб’єктів господарювання стосовно платників єдиного податку щодо визначення граничного обсягу доходу у порядку, передбаченому пунктом 73.5 статті 73 Кодексу.
  7. З метою здійснення податкового контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу контролюючий орган може проводити у порядку, встановленому Кодексом, за наявності підстав, передбачених підпунктами 78.1.1 — 78.1.18 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, документальну позапланову перевірку та за наявності підстав, визначених підпунктами 80.2.1 — 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Кодексу, фактичну перевірку.