Книга обліку доходів і витрат за вибором підприємця на загальній системі оподаткування ведеться в паперовому або електронному вигляді
Облік доходів і витрат фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування ведуть у Книзі обліку доходів і витрат.
Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.
У разі обрання ведення Книги у паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги.
На титульному аркуші Книги зазначаються:
– прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті),
– податкова адреса,
Прошнурована та пронумерована Книга безоплатно реєструється у фіскальному органі.
У разі обрання ведення Книги в електронній формі самозайнята особа зобов’язана:
– отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді,
– укласти договір про визнання електронних документів з фіскальним органом,
– сформувати заяву на отримання Книги і надіслати її до фіскального органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку.
Фіскальний орган протягом 3 робочих днів формує і надсилає повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера та дати її реєстрації.
Після отримання повідомлення про реєстрацію Книги платник податків здійснює її ведення.
Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.